Koersplan Tablis Wonen

Youtube thumbnail

Welkom!

Welkom! Fijn dat u benieuwd bent naar ons nieuwe koersplan ‘Wonen is mensenwerk’.  
In dit plan staan onze plannen en ideeën voor de jaren 2025 tot en met 2028. Met die plannen willen we u en andere huurders nog beter helpen en werken we aan uw woonplezier in een fijne buurt. U en alle andere huurders zijn het allerbelangrijkste.

Met de hulp en inbreng van veel huurders, organisaties waarmee we samenwerken, huurdersorganisatie SliM Wonen en onze medewerkers maakten we dit koersplan. Iedereen kon zijn of haar wensen aangeven en dat heeft ons enorm geholpen. Bedankt daarvoor!

Veel van onze huurders vinden het belangrijk dat wij:

  • …goed en duidelijk communiceren
  • …aanwezig, zichtbaar en aanspreekbaar zijn
  • …doen wat we zeggen en beloven

Daarom staan er in ons koersplan zes klantbeloften

Nu lukt het nog niet altijd om deze klantbeloften na te komen. Maar we werken er hard aan en de komende jaren gaat u zien dat we onze beloften waarmaken.
  • 1.

    U kunt ons goed bereiken

    • We nemen snel de telefoon op
    • We reageren snel en laten weten wanneer u een antwoord kunt verwachten
    • We zorgen dat u zelf veel digitaal kunt regelen als u dat wilt
  • 2.

    U kunt ons altijd bij ons terecht

    • Onze medewerkers zijn vriendelijk en behulpzaam
    • We zijn altijd beschikbaar voor een persoonlijk gesprek met u
    • We helpen u met technische of administratieve vragen
  • 3.

    U ontvangt belangrijke informatie op tijd

    • We houden u altijd goed op de hoogte van onze activiteiten
    • We communiceren in begrijpelijke taal
  • 4.

    U mag (bijna) alles van ons weten

    • Onze informatie mag u inzien tenzij er een goede reden is dat deze vertrouwelijk is
  • 5.

    U krijgt een warm welkom

    • We geven goede en duidelijke informatie bij verhuur en aankomst in uw woning
    • We zorgen ervoor dat uw woning voldoet aan onze basiskwaliteit
    • We gaan na uw verhuizing actief bij u na of alles in orde is
  • 6.

    Uw reparatieverzoeken worden snel en goed uitgevoerd

    • We nemen direct actie in noodgevallen
    • We voeren eenvoudige reparaties in een keer uit binnen twee weken
    • We berichten we u wekelijks over de voortgang bij moeilijker reparaties

Een betere woontoekomst voor iedereen

We willen ook iets vertellen over de maatschappelijke opgaven voor de komende jaren. Maar wat betekenen die eigenlijk voor u?

De maatschappelijke opgaven voor de komende jaren zijn bijvoorbeeld:

  • Meer duurzaamheid
  • Beter wonen in de wijken
  • Betaalbare woningen voor iedereen
  • Zorg en hulp voor mensen die dat kunnen gebruiken

Ons doel is niet alleen om woningen te verhuren, maar ook om iets goeds te doen voor de gemeenschap en het welzijn van onze huurders.

Door deze opgaven aan te pakken, willen we een verschil maken en bijdragen aan een betere toekomst voor iedereen. We weten dat we dit niet alleen kunnen en daarom is ook de samenwerking met huurders en andere maatschappelijke organisaties voor ons erg belangrijk. Als het nodig is nemen wij het initiatief om samen te werken.

Dit is wat u gaat merken de komende jaren:

  • We zijn meer zichtbaar en aanspreekbaar
  • We ondersteunen huurders bij het organiseren en uitvoeren van buurtinitiatieven
  • Als huurders in de problemen komen, zoeken we samen met de huurder naar een passende oplossing
  • Voor huurders die graag digitaal zaken regelen, zorgen we dat dat makkelijk is om te doen
  • We vragen regelmatig naar de mening van onze huurders over hoe we het doen
  • We gaan door met het verduurzamen van onze woningen
  • We gaan nieuwe woningen bouwen
  • We informeren onze huurders goed over het wonen in een duurzaam huis
  • We organiseren jaarlijks een bijeenkomst voor huurders waar we met elkaar in gesprek gaan

Woonplezier door mensenwerk

Woonplezier door mensenwerk, daar draait het om de komende jaren. Natuurlijk is onze taak om huizen te bouwen en te verhuren. Maar het verschil maken we als Tablis Wonen met onze oprechte verbondenheid en betrokkenheid met huurders, buurten, wijken en dorpen. En dat doen we zoveel mogelijk met de huurders. Want wonen is voor ons dus vooral mensenwerk.

Interesse in het volledige koersplan?

Dit is een samenvatting van het koersplan Wonen is mensenwerk. Als u het interessant vindt om het volledige koersplan te lezen, dan kan dat hier.